YouTube Shorts s-a lansat în SUA

După luni de teste beta în India, YouTube Shorts a fost lansat în SUA. Pe data de 18.03.2021, YouTube a anunțat că a început să lanseze aplicația de filmări scurte care este concurent pentru TikTok.

În timp ce videoclipurile cu scurtmetraj ar fi putut fi vizualizate de la începutul lansări beta, instrumentele pentru creatori care facilitează filmările scurte și-au făcut debutul în SUA.

YouTube Shorts
Secțiunea Shorts YouTube, așa cum se vede pe pagina principală a aplicației mobile YouTube.

YouTube a anunțat că are parteneriate cu 250 de firme din industria muzicală, precum Universal Music Group, Sony Music Entertainment and Publishing, Warner Music Group și multe altele. Acesta este un punct de plecare imens pentru o nouă aplicație video de scurtă durată, având în vedere modul în care editările muzicale și videoclipurile cu dans alcătuiesc o mare parte din conținutul cel mai popular de pe TikTok.

Șeful proiectului YouTube Shorts, Todd Sherman, a răspuns la câteva întrebări cu privire la direcția Short pentru platforma Mashable.

YouTube Shorts se simte într-adevăr ca o parte naturală a evoluției YouTube. Dar este devreme pentru noi și simțim că suntem abia la început.

a spus Sherman un chat Google Hangouts
Edit Clip on YouTube Shorts
YouTube Shorts a fost lansat în SUA pe 18 martie 2021.

De-a lungul anilor, YouTube s-a consolidat ca locul pentru videoclipurile mai lungi, în timp ce alte platforme, cum ar fi Vine sau TikTok, sau concentrat pe clipuri de dimensiuni scurte.

Este devreme pentru YouTube Shorts. Instrumentele YouTube Shorts sunt foarte rudimentare și unealta care permite înregistrarea clipurilor, editarea lor și să adauge câteva opțiuni, este unul foarte de bază și simplu. Comparativ cu TikTok, cea mai populară aplicație din spațiu, care sincronizează automat sunetul și oferă o mulțime de efecte care ajută la facilitatea creării de diferite tipuri de provocări video, YouTube Shorts este încă de foarte mult timp în beta.

Spre deosebire de TikTok, YouTube Shorts nu este un produs independent. Este construit chiar în platforma mai mare YouTube, astfel încât utilizatori YouTube ar fi putut vedea deja multe videoclipuri scurte cu hastag-ul „#Shorts” în titlu. Sherman a spulberat o concepție greșită despre Shorts: Creatorii trebuie să pună „#shorts” în titlul unui videoclip care urmează să fie inclus în YouTube Shorts. Acest lucru nu este adevărat.

Video on YouTube Shorts
Playerul YouTube Shorts, unde puteți glisa pentru a surprinde următorul videoclip în feed.

De fapt, sistemul YouTube va trage orice video vertical pătrat sau dreptunghiular, care este de șaizeci de secunde sau mai puțin în feed-ul Shorts. Și nu este nevoie să includeți hastag-ul „#shorts”.

Dar publicarea videoclipurilor Short în YouTube are cu siguranță avantajele sale. De exemplu, creatorii pot profita de întreaga bibliotecă video YouTube – miliarde de videoclipuri din întreaga lume – remix, editare și interacțiune.

La fel ca TikTok, utilizatorii pot vedea alte videoclipuri care remixează aceeași melodie și sunet ca și clipul pe care l-au urmărit. Dând clic pe un hastag vă va duce la mai multe videoclipuri încărcate sub același hastag. Dar, pentru că YouTube Shorts este construit în platforma mai mare YouTube, creatorul audio care a fost remixat, obține unele beneficii suplimentare. De exemplu, împreună cu celelalte videoclipuri remixate, YouTube Shorts poate lega utilizatorii direct la canalul YouTube al creatorilor originali, care îi poate ajuta să-și construiască și baza de abonați.

Videos with the same song in YouTube Shorts
Aici puteți vizualiza ce alte videoclipuri YouTube Shorts folosesc același sunet – și chiar să vă creați propriul clip cu o atingere.

Pentru creatori, șansa de a-și construi canalul poate fi cea mai mare mixă pentru Shorts. Pentru moment, cel puțin, Shorts nu este monetizat, chiar dacă sunteți un creator care face parte din programul de monetizare al YouTube.

Cu siguranță intenționăm să [monetizăm], dar va trebuie să luăm o decizie nouă despre ce înseamnă monetizarea clipurilor scurte. Cred că videoclipul de scurtă durată are nevoie de un alt model de afaceri decât cel de lungă durată.

a declarat Sherman

Cu acest lucru în minte, YouTube își tratează deja videoclipurile Shorts diferit la încărcările regulate ale YouTube. Abonații la un canal YouTube nu vor primi notificare de fiecare dată când se va încărcat un clip de scurtă durată. Aceste notificări sunt dezactivate pentru videoclipurile Shorts. Sherman spun că YouTube caută să separe videoclipurile de scurtă durată de cele de lungă durată din canalele YouTube.

Și în timp ce YouTube Short intenționează să adauge numeroase caracteristici și efecte de editare la instrumentul de creare de conținut, opțiunile care au ajutat TikTok să devină așa de popular, este destul de clar că compania nu dorește ca Shorts să fie privit ca „doar” un concurent TikTok.

TikTok este înaintea oricărei platforme atunci când vine vorba de videoclipuri scurte. Facebook știe acest lucru, motiv pentru care compania a decis să nu mai permită urcarea de clipuri scurte în Instagram, care sunt preluate de la TikTok. YouTube nu intenționează să descurajeze creatorilor să-și încarce videoclipurile TikTok, dar compania va monitoriza această situație.

După cum a arătat Sherman, multe dintre caracteristicile definite ale lui TikTok au venit de la alte platforme. Vine a adus videoclipuri multi-clip. Smule a venit cu clipuri duet. Înregistrarea cu adio de la o altă sursă? Dubsmash și Musical.ky, o aplicație pe care compania mamă a lui TikTok cumpărat-o pentru a se lansa în SUA, au fost primele pe acest front.

Ce înseamnă să conectați un ecosistem video de scurtă durată la ceva mai larg, ca YouTube? LA YouTube Music? Nu doar într-un fel în care puteți afla mai multe despre un artist sau un videoclip sau un canal, dar într-un mod în care este activată creația.

Cred că acele lucruri vor dezlănțui o mulțime de creativitate, iar acele lucruri se pot întâmpla aici.

a postat Sherman

Lasă un răspuns