Transport urban și periurban pe cabluri în Turda

Primarul Municipiului Turda, Cristian Matei, a publicat pe pagina de Facebook o postare interesantă despre un proiect de transport pe cablul.

Primarul Cristian Matei a scris cum că Turda este singurul oraș cu transport public de călători total electric, dorește să aducă la Turda un nou sistem de transport care să nu polueze și care să lege punctele turistice ale orașului.

Primăria Turda împreună cu Consiliul Județean Cluj au început un proiect îndrăzneț și unic în regiune Turzii și anume: realizarea unui transport urban și periurban pe cablu.

Acest sistem va reprezenta o alternativă ecologică de transport și va uni toate punctele turistice ale Turzii, inclusiv Cheile Turenilor și Cheile Turzii. Dorim să oferim cetățenilor o nouă alternativă de transport electric, incluzând în obiectivele turistice ale zonei această atracție inedită, cu scopul de a crește potențialul turistic al zonei.

Primarul Cristian Matei

Traseul transportului pe cablu este împărțit pe cinci tronsoane și acestea sunt:

  • Tronson I – Park and Ride – Salina Turda,
  • Tronson II – Salina Turda – Aquapark,
  • Tronson III – Salina Turda – Castrul Roman,
  • Tronson IV – Castrul Roman – Cheile Turenilor,
  • Tronson V – Castrul Roman – Cheile Turzii.

Proiectul pentru transportul urban și periurban pe cablu se dorește a fi făcut prin atragerea de fonduri nerambursabile, deoarece Uniunea Europeană pune accent important pe tot ce înseamnă tehnologii verzi, nepoluante.

Prin implementarea acestui sistem de transport pe cablu, alături de toate celelalte obiective turistice propuse, Turda ar putea deveni cel mai important punct turistic din România, astfel crescând considerabil numărul de turiști, asigurând o creștere economică sustenabilă la nivel local.

Primarul Cristian Matei

Din păcate nu s-a scris când se va începe lucrările la acest proiect și cât timp va dura. Cred că înaintea acestei știri, numai ce s-a terminat înțelegerea dintre Primăria Turda și Consiliul Județean Cluj. O să mai urmeze crearea dosarului și depunerea lui, după care ar trebui să urmeze studiul de prefezabilitate și alte cercetări.

Lasă un răspuns

Prin continuarea utilizării blog-ului, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. mai multe informatii

Setările cookie-urilor de pe acest blog sunt setate pentru a „permite cookie-urilor” să vă ofere cea mai bună experiență de navigare posibilă. Dacă continuați să utilizați acest site web fără a schimba setările cookie-urilor sau faceți clic pe „Accept” mai jos, atunci sunteți de acord cu acest lucru.

Închide