Firefox Privacy

Mozilla a implementat GPC pentru toți utilizatorii Firefox

În timp ce toți utilizatorii Firefox vor avea acces la implementarea de către Mozilla a Global Privacy Control, numai utilizatorii din California și Colorado pot spera pentru aplicarea funcției.

Mozilla și-a extins implementarea Global Privacy Control (GPC) pentru toți utilizatori după ce au testat funcția pe un număr limitat de utilizatori în luna octombrie.

Funcția care spune site-urilor să nu vândă sau să împărtășească datele voastre personale, a fost disponibilă numai în versiunea Firefox Nightly – canalul de pre-lansare. Dar începând cu această săptămână, GPC va fi disponibil pentru toți utilizatori de Firefox.

Din păcate, pentru majoritatea utilizatorilor americani, această caracteristică nu poate avea prea mult efect. GPC este obligatoriu în conformitate cu legea privind protecția consumatorilor din California (CCPA) și regulamentul european privind protecția datelor (GDPR), precum și legea privind confidențialitatea din Colorado, dar alte state nu au legi care să aplice protecția confidențialități.

Chiar și California și Colorado s-au confruntat cu reacții pentru lacune în legile lor, ceea ce face dificilă aplicarea funcției.

Prin trimiterea unui semnal către site-urile vizitate de utilizatori, spunându-le că persoana respectivă nu dorește să fie urmărită și nu dorește ca datele sale să fie vândute, ajută la abordarea urmăririi efectuate de site-uri prin intermediul cookie-urilor primare.

a declarat Mozilla

Credem că poate juca un rol esențial în a face ca dreptul de a renunța să fie semnificativ și ușor de utilizat pentru consumatori. GPC devine popular atât în California, cât și în Colorado. Acum ne așteptăm ca site-urile să înceapă să respecte GPC, vrem să începem furnizarea acestei opțiuni utilizatorilor Firefox. Cu toate acestea, regulile privind aplicabilitatea GPC în temeiul CCPA rămân ambigue și lasă spațiu pentru companii să ignore semnalul trimis de navigator în numele consumatorilor.

a declarat Mozilla

Compania a menționat că luna trecută, au împărtășit păreri cu California Privacy Protection Agency, încurajând California AG și alte agenții de confidențialitate la nivel global pentru a solicita în mod expres companiilor să respecte GPC.

Jennifer Hodges, șefa Mozilla pentru politicii publice din SUA, a declarat că semnalul GPC este trimis de Firefox către site-uri, indiferent de statul în care se află utilizatoru.

Cu toate acestea, este posibil ca GPC să nu fie aplicabil în jurisdicții fără legislația privind confidențialitatea care să includă prevederi de interdicție a vânzării care permit semnalului GPC să acționeze ca o opțiune universală.

Pentru cineva dintr-un stat care nu are o lege privind confidențialitatea, este posibil ca GPC să nu fie aplicabil. California și Colorado sunt două stat care au prevederi asemănătoare GPC în acest moment.

a explicat Hodges

Hodges a declarat că istoria a arătat că, fără un mandat legal clar, majoritatea companiilor nu vor respecta semnalele de renunțare ale consumatorilor trimise prin navigatoare.

„Acest vid este același motiv pentru care Do Not Track (DNT) nu a reușit să câștige popularitate. În cele din urmă, a fost eliminat de toate navigatoarele majore, deoarece a creat un sentiment fals de protecție a utilizatorilor care nu a putut fi aplicat.” a adăugat Hodges.

Legea privind confidențialitatea din Colorado din 2023 a făcut acest pas, iar adăugarea Californiei ar deschide calea altor autorități globale de reglementare a confidențialității să-și actualizeze legile în mod similar. în plus, credem că autoritățile de aplicare ar trebui, de asemenea, să se aștepte ca companiile să interpreteze GPC ca guvernând ambele vânzarea directă a informațiilor utilizatorilor, precum și partajarea informațiilor utilizatorilor în scopuri de direcționare a publicității programatice. Autoritățile de reglementare, în concordanță cu intenția CCPA și CPRA, trebuie să intervină pentru a oferi instrumente precum GPC și pentru a se asigura că alegerile utilizatorilor sunt respectate.

Expertul în confidențialitate Eli Grey, un inginer de securitate pentru Transcend, a contestat această evaluare a DNT, spunând că DNT nu se află numai în Firefox, se află în toate navigatoarele majore, cu excepția Safari.

Puteți testa dacă navigatorul vostru acceptă DNT tastând acest lucru într-o consolă Javascript Devtools: „doNotTrack”.

a spus Gray

„GPC este un semnal mult mai slab decât DNT. GPC implică o solicitare de a renunța la vânzarea informațiilor personale. DNT implică o solicitare de a renunța la orice urmărire neesențială. Transcend Consent renunță automat la mai multe scopuri de urmărire atunci când ai DNT activat comparativ cu GPC. ”

Lasă un răspuns

Prin continuarea utilizării blog-ului, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. mai multe informații

Setările cookie-urilor de pe acest blog sunt setate pentru a „permite cookie-urilor” să vă ofere cea mai bună experiență de navigare posibilă. Dacă continuați să utilizați acest blog fără a schimba setările cookie-urilor sau faceți clic pe „Accept” mai jos, atunci sunteți de acord cu acest lucru.

Închide