Meta ar putea oferi în viitor o alternativă la Twitter, precum Mastodon, potrivit MoneyControl și Platformer.
Gigantul rețelelor de socializare se pare că se află în primele etape de dezvoltare a unei aplicații cu numele de cod P92, care le-a permite utilizatorilor să posteze actualizări bazate pe text și care va susține protocolul de socializare Mastodon numit ActivityPub.
Meta a confirmat că o rețea socială descentralizată este în lucru la companie și a declarat:
Explorăm o rețea socială decentralizată autonomă pentru schimbul de actualizări de text. Credem că există o oportunitate pentru un spațiu separat în care creatorii și personalitățile publice pot împărtăși actualizări punctuale despre interesele lor.
P92 va purta marca Instagram și va permite utilizatorilor să se înregistreze și să se logheze folosind acreditările Instagram.
Aceasta va completa profilul utilizatorilor cu detaliile contului lor de Instagram dacă aceștia își folosesc datele de conectare pe aplicația de partajare de fotografi.
Dar, pe baza documentului informativ privind produsul pe care MoneyControl l-a văzut, „schimbul de date de la Instagram la P92 va fi minim, dacă nu chiar nul” după înregistrarea inițială.
Deoarece aplicația este decentralizată, aceasta înseamnă că utilizatorii își pot configura propriile servere și își pot stabili propriile reguli de moderare a conținutului.
O sursă a declara pentru MoneyControl că aplicația le va permite utilizatorilor să transmită postările lor celor de pe alte servere, dar rămâne de văzut dacă aceștia vor putea să se urmărească între ei.
Totuși, dacă aplicația suportă ActivityPub, oamenii se vor aștepta probabil ca aceasta să fie oarecum interoperabilă cu Mastodon și cu alte aplicații decentralizate care folosesc acest protocol.
Meta are o listă de caracteristici pe care își dorește neapărat să le aibă aplicația, inclusiv legături care pot fi accesate pentru postări cu previzualizare, imagini și videoclipuri.
Sursele nu au precizat dacă firma va percepe o taxă și pentru insignele sale, dar merită menționat faptul că Meta a lansat în februarie un serviciu de verificare plătit cu 12 dolari pe lună pentru Facebook și Instagram.
Utilizatorii vor avea posibilitatea de a lăsa comentarii și de a trimite mesaje private, dar este posibil ca acestea să nu fie disponibile în prima versiune a aplicației.
Iar în acest moment, Meta nu este sigură dacă va oferi oamenilor posibilitatea de a redistribui postările, așa cum se poate face pe Twitter.
MoneyControl spune că nu este destul de clar dacă compania a început deja să construiască aplicația sau dacă este încă în perioada de planificare a dezvoltării.
Până la momentul lansării, va avea cu siguranță mai mulți concurenți cu care să se confrunte, deoarece rivalii Twitter au apărut pentru a oferi utilizatorilor o alternativă după ce Elon Musk a preluat coducerea anul trecut.