Facebook vrea să își schimbe numele

Facebook intenționează să-și schimbe numele companiei săptămâna viitoare pentru a reflecta accentul pe construirea metaversului.

Viitoarea schimbare de nume, despre care Mark Zuckerberg intenționează să vorbească la conferința anuală Connect a companiei din 28 octombrie, dar care ar putea să semnaleze ambiția gigantului tehnologic de a fi cunoscută mai mult decât social media și toate rețelele care aparțin de Facebook. Rebrănduirea ar poziționa probabil aplicația Facebook ca unul dintre multele produse ale unei companii-mamă care supraveghează grupuri precum Instagram, WhatsApp, Oculus și multe altele. Un purtător de cuvânt al Facebook a refuzat să comenteze această știre.

Facebook are deja peste 10.000 de angajați care construiesc hardware pentru consumatori, cum ar fi ochelarii AR, despre care Zuckerberg crede că vor fi în cele din urmă la fel de omniprezenți ca smartphone-urile. În iulie, el a declarat că, în următori câțiva ani „vom trece efectiv de la oameni care ne consideră în primul rând o companie de social media la o companie metavers”.

Facebook nu este prima companie de tehnologie cunoscută care și-a schimbat numele pe măsură ce ambițiile sale se extind. În 2015, Google s-a reorganizat în totalitate sub un holding numit Alphabet, parțial pentru a semnala că nu mai este doar un motor de căutare, ci un conglomerat întins cu companii care produs mașini fără șofer și tehnologie de sănătate. Și Snapchat s-a transformat în Snap Inc. în 2016, în același an în care a început să se numească „camera company” și a debutat prima sa pereche de ochelari de vedere Spectacles.

Se spune că noua denumire a companiei Facebook este secretă și bine păzită în interiorul pereților, chiar și în rândul conducerii sale. Un posibil nume ar putea avea de-a face cu Horizon, numele versiunii VR a Facebook-meets-Roblox, pe care compania o dezvoltă în ultimi ani. Numele acelei aplicații a fost recent modificată în Horizon Worlds, la scurt timp după ce Facebook a arătat o versiune pentru colaborarea la locul de muncă numită Horizon Workrooms.

În afară de comentariile lui Mark Zuckerberg, Facebook a pus în mod constant bazele pentru următoarea generație de tehnologie. Vara trecută a înființat o echipă dedicată pentru metavers. Mai recent, a anunțat că șeful AR și VR, Andrew Bosworth, va fi promovat la funcția de director tehnologic. Și în urmă cu doar câteva zile, Facebook a anunțat planuri pentru angajarea a 10.000 de angajați pentru a lucra la metavers în Europa.

Metaversul va fi un mare accent și cred că acesta va fi doar o mare parte a capitolului următor pentru modul în care internetul evoluează după internetul mobil. Și cred că va fi următorul mare capitol și pentru compania noastră.

a declarat Mark Zuckerberg

Lucrurile complicate sunt că, deși Facebook a promovat puternic ideea metaversului în ultimele săptămâni, nu este încă un concept pe larg înțeles. Termenul a fost inventat inițial de romancierul SF Neal Stephenson pentru a descrie o lume virtuală în care oamenii scapă dintr-o lume distopică, reală. Acum este adoptat de una dintre cele mai mari și controversate companii din lume – și va trebui să explice de ce merită ca oameni să intre în lumea virtuală.

Lasă un răspuns

Prin continuarea utilizării blog-ului, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. mai multe informații

Setările cookie-urilor de pe acest blog sunt setate pentru a „permite cookie-urilor” să vă ofere cea mai bună experiență de navigare posibilă. Dacă continuați să utilizați acest blog fără a schimba setările cookie-urilor sau faceți clic pe „Accept” mai jos, atunci sunteți de acord cu acest lucru.

Închide